2015/03/22

Oficjalne wyniki ankiety / Official survey results



Po wykonaniu ankiety kilka miesięcy temu i oficjalnym zaprezentowaniu jej wyników, możemy je w końcu udostępnić na naszym blogu. Ankiety były dwie - przeznaczone dla rodziców i uczniów - po 3 pytania, łącznie do wykorzystania mieliśmy ich pięć.

After making the survey couple of months ago and presenting its results, now you can see them on our page. There were actually two surveys - for both groups: parents + students - they both got 3 questions out of the whole 5.

1. W 1950 roku na świecie było mniej niż 1 miliard dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Do 2000 roku było ich już prawie 2 miliardy. Według ekspertów ONZ, do 2100 roku będzie ich:
A) 4 miliardy
B) 3 miliardy
C) 2 miliardy
2. Jaka jest średnia długość życia na świecie?
A) 70lat
B) 60lat
C) 50lat
3. Jaki procent dorosłych na świecie potrafi czytać i pisać?
A) 80%
B) 60%
C) 50%
4. Średnio, ile lat trzydziestoletnia kobieta spędziła na nauce w szkole? ( mężczyzna w tym samym wieku spędził 8 lat)
A) 3 lata
B) 5 lat
C) 7 lat
5. Jaki procent energii produkowanej na świecie pochodzi ze źródeł słonecznych i wiatrowych?
A)    1%
B)    5%
C)    10%

1. In 1950 there were fewer than one billion children (aged 0-14) in the world. By 2000 there were almost two billion. How many do UN experts think there will be in 2100?
A)    4 bln
B)    3 bln
C)    2 bln
2. What do you think is the life expectancy in the world as a whole today?
A)    70 years
B)    60 years
C)    50 years
3. What percentage of adults in the world today are literate – can read and write?
A)    80%
B)    60%
C)    50%
4. Women aged 30 spent how many years in school, on average? (Men of the same age spent 8
years)
A)    3 years
B)    5 years
C)    7 years
5. What percentage – approximately – of total world energy generated comes from solar and wind
power?
A)    1%
B)    5%
C)    10%


Poniżej są dostępne wszystkie wyniki, dla rodziców, następnie dla uczniów.

Below you can see all the results - parents and next - students.



RODZICE / PARENTS:



UCZNIOWIE / STUDENTS:



No comments:

Post a Comment